Pardus Artık Debian Tabanlı ! Konuyla ilgili Doruk Fişek’in yazmış olduğu ve Önce uzuun yazıları okumayı sevmeyenler için sonucu yazayım. Diye başlayan yazıyı buradan okuyabilirsiniz.


Peki bu kara doğrumu.
Bençe evet doğru.
Yıllardır demiş durmuşumdur amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok.
Arabaya binmek için tekerleği yeniden keşfetmek doğru değildiye.
Ama bu görüşümü dile getirdiğim platformlarda tepki gördüm hatta hakarette maruz kaldım.
Peki neden.
Bu görüş ve bu karar neden ilgi görmedi tepki gördü ve benimsenmedi.
1 : Linux’u tanımamaktan Linux tabanlı işletim sistemleri adı üzerinde linux tabanlıdır ve genellikle Gnome KDE ile gelirler ve yerelleştirmeler kişiselleştirilmeler yapılır bu yerelleştirmeler ve kişiselleştirilmeler yapıldı diye kimsenin milli işletim sistemi olmazlar.
Eğer milli işletim sistemi yapmak istiyorsanız.
Unix tabanlı BSD gibi Solaris gibi Mac OS gibi Linux gibi kendi işletim sistemini yaparsın kendi karnelini yaparsın o zaman milli işletim sistemin olur.
2 : Debianı tanımamaktan debian felsefesini anlayamamaktan.
Debian zaten yeni işletim sistemlerine taban olmak amaçı ile geiştirilir ve sistemlerde kullanılınır.
Neredeyse tüm linux ve debian tabanlı işletim sistemleri debian gelişmesine destek olur. Bu neden ile grafik kurulumu dahi bunun için yoktur amaç doğacak dagıtımlara zemin hazırlamaktır ve Ubuntu , Linux mint nice Linux dagıtımları debian tabanlıdır.
3 : windows paket yöneticisi olan exe den sonra en çok kullanılan paket yönetiçisi debian paket yöneticisi olan deb dir sonra rpm dir.
Bu gerçekleri görmeden bilmeden konuşan bilişim dehaları tepki gösterselerde hakaret etselerde devam etmeyeyim hani bir laf vardır su akar yolunu bulur.
.
Next
Sonraki Kayıt
Previous
This is the last post.

1 yorum:

  1. Haklısınız. MacOS X çekirdeği bile BSD tabanlı. Ama Cocoa diye mükemmel bir arabirimi çalıştırıyor. En azından X Grafik sunucusundan üstün. Debian tabanlı Pardus ile başa döndük. Ama insanımız Debian Tabanlı da olsa Pardus'u kullanmalı. Kullanmalı ki şu virüs belasından kurtulalım. Veri gizliliği diye bir şey söz konusu olsun. Öğrencilerimiz özgür yazılım felsefesi ile yetişsin. Dünyada sadece Microsoft yazılımlarının olmadığını görsün. Fatih projesinde Win7 yüklü akıllı tahtalara da Pardus gelsin. Gelsin ki öğretmenlerimiz de USB belleklerine bulaşan virüsten kurtulsun...

    YanıtlaSil

 
Top